Nederlands bedrijfsleven verspilt jaarlijks 350 miljoen euro

Het Nederlands bedrijfsleven is jaarlijks maar liefst 350 miljoen euro kwijt aan het feit dat medewerkers in de tijd van de baas hun auto naar het autobedrijf brengen en deze daar ook weer ophalen voor onderhoud en reparatie. Dit heeft 1,2,3/// AutoService berekend. Die stelt dat een haal- en brengservice de absolute oplossing is omdat dit ook meer tevreden medewerkers oplevert. Uit eerder onderzoek van Trendbox bleek namelijk al dat 1 op de 4 automobilisten op ziet tegen een bezoek aan het autobedrijf.

Haal- breng, en wasservice
Om bedrijven te helpen deze onnodige kosten terug te dringen, halen de 1,2,3/// AutoService bedrijven zakelijk gereden auto’s in heel Nederland geheel kosteloos bij iedere onderhouds- of reparatiebeurt op voor de deur en leveren deze daar ook weer af. Hierbij reinigen ze de auto ook nog eens van binnen en buiten.

De alliantie blijkt in een grote behoefte te voorzien want ze werkt inmiddels samen met bijna alle grote leasemaatschappijen. Sinds de introductie van de gratis haal- en brengservice van 1,2,3/// AutoService voor zakelijk gereden auto’s, neemt het aantal wagenparkbeheerder dat deze service jaarlijks aanbiedt aan haar medewerkers als extra arbeidsvoorwaarde toe met maar liefst 60%.

Trendbox: 1 op de 4 wil niet graag naar autobedrijf
Het laten ophalen en weer afleveren van de auto’s op het zakelijk adres levert de organisaties overigens ook meer tevreden medewerkers op, zo blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Trendbox onder 500 automobilisten. 1 op de 4 automobilisten geeft namelijk aan niet graag naar het autobedrijf te gaan. Vooral vrouwen (28%) zien er tegenop om naar het autobedrijf te gaan. Uit de onderzoeksresultaten blijkt verder dat vooral mensen in de leeftijdscategorie 23 tot 35 jaar tegen een bezoek aan het autobedrijf op zien. 50+ers hebben er minder moeite mee.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *